6 Temmuz 2018 Cuma

BİR BANKA ŞUBESİNE GİDİN, GÜNÜNÜZÜ GÖRÜN!



Bir banka şubesine gittiniz mi son zamanlarda? Siz q-matikten sıra numarası alıp beklerken, sizden sonra gelen bazı insanların sizden önce hizmet aldığını fark ettiniz mi? Ben farkettim. Güvenlik görevlisine bunun sebebini sordum. Cevap vermekten kaçındı. Bana tepeden bakışıyla hayranlık (!) uyandıran bu insan, efendilerinin bu konuyla ilgili açıklama yapmadıklarını söyledi.Sonradan gelen bu önemli insanlar, q-matiğe kartlarını okutuyorlar ve özel bir numara alıyorlar. Aldıkları bu numaralar, imtiyazlı müşterilere verilen numaralarmış. Bir banka için imtiyazlı müşteriler demek paralı insanlar demek. 

İmtiyazlı müşteri fikri bana garip gelmiyor. Her kurumun imtiyazlı müşterileri vardır. Bana garip gelen şey, bu imtiyazı sırada bekleyen insanların yüzlerine tokat atar gibi ortaya koymak bana çok "vahşi" geliyor. Banka ne yapabilir: Ayrıcalıklı müşterilerine ayrı bir birimde hizmet verebilir, onlara suit açabilir, yemek bile ikram edebilir v.s. Fakat, sırasını bekleyen başka birisinin hakkını bir başkasına yediremez. Kendi karşılaması gereken bir zaman-para maliyetini müşteriye dağıtıyor ve yüklüyor. İnternet şubeciliği yaparken benim evimi şube ve beni de memur gibi kullanması benim de işime geliyor. Çünkü banka ve ben zamandan ve paradan kazanıyoruz. İki taraf da kârlı. Fakat ben bankada sıramı beklerken benim sıramı başkasına vermeleri "iğrenç". 

Peki bunu kabul eden müşterilere ne demeli? Onca insanın suratına baka baka herkesten sonra geldikleri halde herkesten önce hizmet alan bu "toplam-kalitesizlere" ne söylenmeli? İnsanları servet düşmanı, zengin düşmanı yaptıklarını farkındalar mı? Kardeşim arka kapıdan gir, başka yerden işlerini hallettir. Eh bir gün sizin de başınıza bu gelecek. Belki de gelmiştir de toplumdan intikam alıyorsunuz. 

Elbet para ve servet düşmanı değiliz. Bir ülkede refahın artması herkesin işine yarar. İnsanlar da, elbette her açıdan çeşit çeşittir. Bu çeşitliliği ortadan kaldırmak, mümkün ve de doğal bir şey de değildir. Ama, bu şekilde de olmamalı. Bankalar ve "toplam-kalitesiz" banka müşterileri... Buna dur deyin derim. Küçük paraları olan insanların hepsi, bir gün için bile paralarını çekse, çok zor durumda kalırsınız. Parayı böyle "iğrenç" bir şekilde yüceltmek ne derece doğru? Borsanın, bankanın vatandaşı değil bu ülkenin vatandaşısınız. İlerlemeye, kalkınmaya, girişimciye ihtiyacı olan bu ülkede, insanları ticaretten ve paradan soğutmamakta yarar var. Karşılığında "bazı değerleri" verip para kazandığınızı düşündürtmeyin. Yoksa para kazanmak zatında kötü bir şey değil.

-----------------------


SAVAŞ ŞENEL KİTAPLARI

AZ ACILI VE KALICI İNGİLİZCE-YABANCI DİL ÖĞRENMEK İÇİN PÜF NOKTALARI
Kitabın Tanıtım Yazısı
Kitabın Facebook sayfası
Kitabı buradan satın alabilirsiniz: Kitapyurdu.com

(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)

ÇAY SAATİ İÇİN HAFİF YAZILAR


(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)




(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)
-------------------

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder