17 Mart 2016 Perşembe

FACEBOOK NOTLARIMDAN KISA KISA I




Tecavüzcünün mahkemede olumlu tutumu nedir kardeşim? Mahkeme salonunda bulunanlardan herhangi birisine tecavüz etmeye kalkışmaması mı? Takdir ettim yani. Düşünün, istese hakime bile (!) yürür, ama kendisini tutuyor, yapmıyor!

Zihinsel engelli erkek çocuğuna tecavüz eden adamın cezasını, sonuna kadar gidemediği için ve duruşmalardaki olumlu tutumunundan dolayı, 8 yıldan 6 yıl 8 aya indirmişler. Bilim insanları tecavüzcülerin gördüğü teşviği görseydi, şimdiye Mars'ta üzüm bağları yetiştirmiştik canına yanayım!

İnsanı çevreleyen canlılardan merhametini esirgeyen, zamanla insana karşı da katılaşır. Daireyi daraltmamak lazım.

Merhum hacı olan bir tanıdık ofisimdeki kedileri görünce, "sokağa bırak, Allah rızkını verir" dedi. Ben de "hacı amca, Allah belki de beni bu konuda istihdam ediyor" demiştim.

Ne vakit kedileri, köpekleri, kuşları, börtü-böceği kollamayı bıraktık, o vakit bir çocuğu yere zalimce fırlatma-çalma doğru seviye kaybetmeye başladık!

Aşk meşrebi aşka en büyük ihanetini yapıyor. Ruhlarında şefkat kalmadı. Aşkın böylesi serserilerde de var. Aşkınızı da, aşk anlayışınızı da alın başınıza çalın.

İsmet Özel Peygamberimiz-Efendimiz (AS) için "aşka ve kavgaya aydınlık getiren kalbi" ifadesini kullanmış. Çok güzel. Peki niye bizim aşklarımızda veya kavgalarımızda aydınlık yok?

Hiç bir duyguya esir olmayı tavsiye etmiyorum. Lâkin bir duygunun esiri olacaksam, bu aşk değil, şefkat olsun isterim.

Nasip olur da, kızımın "birisi bana aşık" dediği günü görürsem, ilk tepkim "sana karşı müşfik mi?" sorusu olacak.

Psikiyatrinin, psikolojinin çoğu işi, şefkatsiz anne-babaların, şefkatsiz aşıkların, şefkatsiz öğretmenlerin, şefkatsiz yöneticilerin, şefkatsiz devletin bireyde açtığı yaraları sarmaktır.

Şefkat aşktan daha kıymetlidir. Sana aşık olmayan müşfik birisiyle mutlu olabilirsin, ama sana aşık, lâkin şefkatsiz birisiyle 3 gün yaşayamazsın.

İstisnalar hariç, yeni yetme mühafazakâr yazarlardan aşkı okuyacağınıza Ahmet Altan'ı okuyun daha iyi. Hiç değilse, her şeyin bedeli olduğunu daha iyi görürsünüz.

Adam güya edebiyat yazarı ve "celladını bile seveceksin" diye en büyük kanallarda konuşma yapıyor, "biz de kadına şiddet niye artıyor?", "kadınlar neden şiddete karşı durmuyor?" diye saf saf soruyoruz.

Aşk vuslat ister, insan vuslatında erotizm de vardır. İstersen erotik edebiyat yaz beni ilgilendirmez. Ama "yeni yetmeler kitaplarını daha çok satın alsınlar" diye, onlardaki aşk damarını kanatıp, sonra da "ben sadece aşk edebiyatı yapıyorum" diye kenara çekilme. Aptalı oynama.

Aşk ve din hayata yumuşaklık getirir. Bizde niye olmuyor canına yanayım? Sebep, aşk ve din anlayışımızın şefkatten yoksun bulunması olabilir mi?

Marx, o dönem din anlayışı için "din afyondur" demiş, ben de bu dönem aşk anlayışına bakıp "aşk afyondur" diyorum.

Saçlı-sakallı hacı yazarlar "celladını bile seveceksin" diyor. Bu nedir underground-dark net sado-mazoşist edebiyat mı? Bu tavsiyelerini kendi kızlarına da veriyorlar mı?

Aşk edebiyatı ortada kol geziyor, ama şiddet artıyor. Ben size demedim mi "şefkatsiz aşk öldürür" diye.

Eskiden polisler göstericiler "dağılsınlar" diye biber gazı sıkarlardı. Şimdi bütün çıkışları kapatıp - "boğulsunlar" diye biber gazı sıkıyorlar.

Facebook hesabıma ulaşmak için lütfen bu satırları tıklayınız.
-------------------------

SAVAŞ ŞENEL KİTAPLARI

AZ ACILI VE KALICI İNGİLİZCE-YABANCI DİL ÖĞRENMEK İÇİN PÜF NOKTALARI

Kitabın Tanıtım Videosu
Kitabın Tanıtım Yazısı
Kitabın Facebook sayfası
Kitabı buradan satın alabilirsiniz: Kitapyurdu.com



(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)

ÇAY SAATİ İÇİN HAFİF YAZILAR


(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)





(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)

-------------------

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder