28 Mayıs 2010 Cuma

Kısa notlar: Benim telefon numaralarım mı daha kıymetli, yoksa seninkiler mi? ve diğer notlar



Hong Kong'tayız ve benim cep telefonum için bir cihaz almam gerekiyordu. Mümkünse, cep telefonumun rehberindeki numaraları bilgisayarımda yedeklemek istiyordum. Yanımdaki bilgiç kişi gayet ve gerçekten ciddî bir şekilde: "Yahu hocam senin telefon rehberinde kimlerin numaraları var ki, bu kadar önemsiyorsun, numaraları kaybetsen ne olur, ne kıymeti var?" gibi bir laf etti!. Ben de dedim ki: "Nasıl ölçeceğiz bunu şimdi; kiloyla mı yoksa mezroyla mı? Peki ben şöyle söyleyeyim: "Benim rehberimdeki tek bir telefon numarası, senin telefonun rehberindeki bütün numaralardan daha kıymetli" desem, tersini ispatlayabilir misin?"
Kendisinden başka hiç kimsenin duygularıyla ilgilenmeyen ve duyduğuma göre bu alışkanlığını sürdüren bu kişi, cevabım karşısında hatasını anladı, o günkü dersini de almış oldu ve gidip benim cihazı aldık. O cihaz da çalışmadı o ayrı konu!
Dünyayı kurtarmaya da gitseniz, yanınzıdaki insanların duygularını ve beklentilerini dikkate alacaksınız! Budur!
İnsanın kaderi: Seçimler yapmak:
5 yaşındaki küçük kızımla sohbet ederken, bana annesini çok sevdiğini söyledi. Daha sonra dudakları hüzünle burkuldu ve "Okula gitmeyi de seviyorum, ama o zaman da annemden ayrı kalıyorum" diye ekledi. Rüyasında annesinden ayrı kaldığını gördüğü günden beri bu hüznü yaşıyor. Ben de ona bu durumda ne yapmak istediğini sordum. O da yine ağlamaklı bükülen dudaklarıyla: "Okuldayken annemi özlüyorum, ama yine de okula gidicem, ne yapayım? "diye cevap verdi.
Ben de ona sarıldım. Her insanın yaşadığı, ve hem bir imtiyaz hem de bir sorumluluk olan seçim yapma zorunluluğunu yaşamaya başlamıştı. Çünkü hem bir annesi hem de yanlarında bulunmayı sevdiği arkadaşları, yine hoşlandığı bir okulu vardı ve bunların hiç birisinden vaz geçemiyordu. Öyleyse haftanın 5 günü ve günde bir kaç saat annesinden ayrı kalmaya katlanacaktı ve bunu da yapıyordu.
Acaba hangisi daha güzeldir: sadece 1 bir seçeneğe sahip olmak mı? Yoksa ikinci veya daha fazla ve hoş seçenekelre sahip olmak mı? Varlığı yönetmek mi, yokluğu yönetmek mi? Ben yönetmemiz gereken varlıklarımız ve seçeneklerimiz olmasından yanayım. Yokluğu yönetmek daha zor! Küçük kızımın hem annesi olsun hem de gitmekte olduğu bir okul olmasını isterim. Bu onun için hüzünlü bir süreç değil mi? Evet, ama ilerde başka seçenekleri, tercihler yapması gereken durumlar olacak ve onun şimdiden antreman yapması çok iyi oluyor.
Liderlik nasıl bir şeydir? Biraz dikkat isteyen bir şeydir
Liderseniz, şunu unutmayın derim: Liderlik ettiğinzi kişiler, yaptığınız doğru şeyleri hemen taklit etmezler ve öğrenmezler, Fakat yaptığınız yanlışlar hemen taklit edilir ve öğrenilir. Sözgelimi çocuğunuza kitap okuma alışkanlığı vermeniz zaman alır ve bu konuda çaba göstermeniz gerekir. Ama eşyalarınızı ulu-orta bırakın; ertesi gün oğlunuzda aynısını yapar!
Şimdi bu adalet mi diyeceksiniz? Ne yapalım, bu işler böyle!
-----------------------

SAVAŞ ŞENEL KİTAPLARI

AZ ACILI VE KALICI İNGİLİZCE-YABANCI DİL ÖĞRENMEK İÇİN PÜF NOKTALARI
Kitabın Tanıtım Yazısı
Kitabın Facebook sayfası
Kitabı buradan satın alabilirsiniz: Kitapyurdu.com

(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)

ÇAY SAATİ İÇİN HAFİF YAZILAR


(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)




(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)
-------------------

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder