3 Şubat 2011 Perşembe

SINIRSIZ ÖZGÜRLÜKLER, ÇERÇEVESİZ TABLOLAR



Hiçkimse bütünüyle özgür olamaz. Genellikle sahip olamadığı şeylere odaklanan ve sınırsız özgürlüğün ilaç değil, bir tür zehir olduğunu unutan insan doğası özgürlük türkülerini fazlaca söyler. Ben de temel insanî özgürlüklerin herkesin hakkı olduğunu düşünüyorum. Ama: "Özgürlüğün başkalarına ve kendisine zarar vermemek" olduğuna inanıyorum. Çünkü bireyin zararlı bir şey yapmasının er ya da geç başkalarına da zarar vereceğin düşünüyorum. Dolayısıyla "ben kendime zarar veriyorum, başkalarına değil" gibi söylemleri çocukça buluyorum. Çünkü insan sosyal bir varlıktır. Hiçbir şey olmasa bile, kendisine zarar vermeye devam eden bir kişi, onu seven ve önemseyen en az bir kişiye duygusal anlamda zarar verir.
Dikkat ederseniz, neredeyse bütün fotoğrafların veya resimlerin çerçeveleri vardır. Çerçeve, resmin veya fotoğrafın içinde bulunduğu uzaydan ayrılmasını; ona bakanın resme veya tabloya odaklanabilmesini sağlar. Bu durum ise resmin veya tablonun güzelliğini daha iyi görmemize yardımcı olur.
Hayatın veya davranışların da çerçeveleri, yani sınırları olur. Bu sebepten olsa gerek ki her süreci ve her ilişkiyi çerçevelemek gerekir. Bazı süreçler ve ilişkiler, çerçevelendikleri ve sınırlandıkları zaman güzel olurlar. Aslında ve büyük ihtimalle en güzel hâlleri de ve hatta tek güzel hâlleri bu "çerçevelenmiş" hâlleridir.
Hayatın da bir çerçevesi vardır. Hayatı çerçeveleyen şeyler, değerlerinizdir. Değerleriniz sizi kısıtlar, ama bu onların sizin özgürlüğünüzü kısıtladığı anlamına gelmez. Çünkü bazı şeylerin güzelliği sınırlarla gelir. Sınırı geçtiğiniz zaman yaşadığınız şey, güzel de olmayacaktır.
Kıstlamaları olmayan bir hayat, çerçevesiz resme benzer. Ona odaklanmak ve tadına varmak zor olur.
-----------------------

SAVAŞ ŞENEL KİTAPLARI

AZ ACILI VE KALICI İNGİLİZCE-YABANCI DİL ÖĞRENMEK İÇİN PÜF NOKTALARI
Kitabın Tanıtım Yazısı
Kitabın Facebook sayfası
Kitabı buradan satın alabilirsiniz: Kitapyurdu.com

(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)

ÇAY SAATİ İÇİN HAFİF YAZILAR


(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)




(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)
-------------------

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder