20 Haziran 2009 Cumartesi

Ortayaş krizine girdim, ama nasıl girdim?


Geçenlerde bir dizi seyrederken, o bölümde ortayaş krizinin konu olarak seçildiğini görünce, bu konuda biraz araştırma yaptım. Sonuç olarak bu yaşlarda bir telaş olduğunu ve bu konu etrafında bayağı yazılıp-çizilmiş olduğunu anladım.

Ortayaş krizinin batı toplumlarındaki erkeklerdeki belirtileri şunlarmış: Daha iyi giyinmek, spor yapmak, daha genç görünmeye çalışmak, kadınların ve özellikle genç kadınların ilgisini çekme konusunda çabalamak, geçmişe dair yapılan muhasebeler ve yer yer duyulan pişmanlıklar.

Sonra bu isteye göre kendi hayatımı kontrol ettiğimde bazı sonuçlara ulaştım:

Eşim ve Bir kaç dostum ısrarla uyarana kadar, daha iyi giyinmek aklıma gelmedi. Sanırım bunun sebebi dikkat çekmeme çabası. Çünkü kalabalıklarda seçilmeyi pek sevmedim. Bunu bir “erdem” olarak söylemiyorum. Galiba, daha çok, sonradan fark edilen birisi olmayı sevmişimdir. Ama dostlarımın zoruyla sanırım bir şeyler değişecek! Yine de bu değişimin beni rahatsız edeceğini söyleyeyim.

Daha genç görünmeye de çalışmıyorum! Aslında ben kendimi bildim-bileli kendimi hep bir çocuk gibi hissettim. Ama konuya takvim yaşı ve
fiziksel görünüş açısından bakarsak, göründüğünden ve olduğundan genç görünmeye çalışmak, bana hep komik bir çaba olarak gelmiştir. Sahip olduğum yaşı göstermeyi seviyorum. Çünkü bu yaşa gelmek için çok çalıştım! Evet, yorgun, çökmüş veya kilolu vs görünmek istemem. Bu sebeple de kilo vermem lazım! Ama birisi bana baktığında 42 yaşında olduğumu anlamalı.

Bayanlara gelince: Hayata biz erkeklerden daha farklı baktıkları bir gerçektir ve bence çok da güzel bir gerçektir. Onların yazılarımda daha farklı şeyler bulduklarını da düşünürüm. Bütün bunların yanında kadınlarla ilgili olarak “hayattan öğrendiğim bir şey var”: Sevgi bahsinde çok ciddîdirler: Derin bir şekilde severler, bağlanırlar ve bu konuda şaka kaldırmazlar. Yani “ortayaş krizine girdim” diye gidip eğleneceğiniz veya zaman geçireceğiniz kişiler olamazlar. Bunu yaparsanız, ortayaş kriziyle ağlama krizleri arasında gidip gelirsiniz! Denemesi bedava diyemiyorum, çünkü bedava değil!

Ortayaş krizi yaşamakta olan erkekler, kendilerinden daha genç bayanlarla ilgilenmeye başlarlarmış. Ben hayatım boyunca genç bayanlarla ve genç erkeklerle çalıştım. Onları iyi tanıyorum. Dünyalarının, hayallerinin ve hayata bakışlarının ne kadar kırılgan olduğunu biliyorum.

Öğrencileriyle, yazılarıyla, okurlarıyla, ailesiyle ve bir sürü sayamadığı güzel şeyle ortayaşa gelmiş birisinin, bambaşka ve daha genç birisinin kırılgan ve yeni yetme hayatından pay istemesi bana hüzünlü geliyor! Siz bir an cesaret edip böyle bir payı istediniz diyelim: Muhatabınız bu payı vermezse, haddinizi aştığınızı acı bir şekilde öğreneceksiniz. Size bu payı verdiğini düşünün: Yeni bir hayata eski bir hayatı veya eski bir hayata yeni bir hayatı nasıl ekleyeceksiniz? Bence en iyi seçim, varsa duygusal dalgalanmaları gözlemci gibi gülümseyerek-seyredip bu dalgalanmaların dinmelerini sağlamak ve
gençlerin hayatlarında sadece bir mentor-danışman olarak yer almaktır.

Ortayaşlarda artan muhasebeye ve ortaya çıkan pişmanlıklara gelince: Evet geçmişe dair ciddî bir muhasebem var; elbette daha iyi olabilirdi. Mesela 17 yıl önce Çin'e gittiğimde Çince öğrenmeye karar vermiştim ve bu kararıma uymadım! Devam etmiş olsaydım, ne kadar güzel olurdu! Bununla birlikte öğretmenlik mesleğinin hayatıma getirdiği ve kattığı büyük bir anlam var ve sanki boşlukları dolduruyor.

Peki ortayaşla gelen başka neler var:

Geçmişte üzmüş olduğum kişilere; akrabalarıma, arkadaşlarıma, öğrencilerime vs karşı büyük bir mahcubiyet duygusu, yazma arzusu, sevdiklerime ve sevenlerime karşı daha ciddî bir farkındalık taşıma isteği, kırgınları azaltma çabası, istediklerimi gerçekleştirmek için daha güçlü finans kaynaklarına sahip olma çabası vs ve insanlara karşı beslenen ve gittikçe derinleşen bir agâh-uyanık olma hâliyle birlikte, yine insanlara karşı gittikçe derinleşen ve aklı başında bir şefkat!

Ortayaş krizine mi girmek istiyorsunuz. Benim tarzı deneyin!

-----------------------

SAVAŞ ŞENEL KİTAPLARI

AZ ACILI VE KALICI İNGİLİZCE-YABANCI DİL ÖĞRENMEK İÇİN PÜF NOKTALARI
Kitabın Tanıtım Yazısı
Kitabın Facebook sayfası
Kitabı buradan satın alabilirsiniz: Kitapyurdu.com

(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)

ÇAY SAATİ İÇİN HAFİF YAZILAR


(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)




(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)
-------------------

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder