18 Haziran 2009 Perşembe

Bu Aralar Neler Okuyorum-Hangi Kitapları çalışıyorum?


Bir okuyucumun şu güzel sözünü hiç unutamam: “Kitap okumayı bıraktığım dönemlerde, zaman geçtikçe çözümlerimin azaldığını görüyorum.” Ben de bloglarımı açınca, büyük bir hızla yazmaya başladım.

Bir ara, benim durumumda birisinin yapması gereken düzeyde okumadığını fark ettim. Okurumun çözümlerinin azalmasına benzer bir durum yaşamadım; yani yazılacak konularım bitmedi-tükenmedi. Bununla birlikte, ben yine de yazılarımın daha nitelikli olmaları ve kendi ilgi alanlarım için, kendime bir okuma programı yaptım ve bu program ışığında kitaplar seçtim. Tabiî ki, bu programın parçaları olan kitaplar değişiyor, ama seçtiğim kitaplar ister-istemez benim öncelikle ilgilendiğim alanlarda yazılmış kitaplardır.

Yazımı yazarken, her gün gözüme “beni okur musun lütfen?” der gibi bakan kitapları, başka bir deyişle şu anda hayatımda olan kitapları da göz ucuyla şöyle bir süzdüm. Ne güzel ki, kitaplar birbirlerini kıskanmıyorlar ve aynı dönemde birden fazla kitapla ilgilenebiliyorsunuz!

Bu aralar, okuma programımda yer alan kitaplardan size bazı örnekler: Nazik arkadaşlarımdan birisinin bana hediye ettiği ve Elif Şafak’a ait “Aşk” adlı roman, zarif bir öğrencimin tavsiye edip-ödünç verdiği, Michel Foucault, Huck Gutman ve Patrick H. Hutton’ın ortak çalışmaları olan “Kendini Bilmek” adlı kitap, Alptekin Güven’in derlediği “Türk ve Dünya Fıkraları Sözlüğü” adlı fıkra kitabı, Mektubat, Üsküdar Belediyesinin çıkarmış olduğu, “Öğretmenin Günlüğü” adlı ve “Yaşanmış eğitim Öyküleri” adlı derleme-kitap, Michael H. Hart’a ait olan “En Etkin 100” adlı kitap, İngilizcemi ilerletmek için okumakta olduğum ve Stephen R. Covey’in yazmış olduğu “The 7 Habits of Highly Effective Families-Etkili Ailelerin 7 Alışkanlığı” adlı kitap ve Gülen Hareketiyle ilgili bir kitap…

Bu arada ders kitabı gibi çalıştığım kitaplar da var: Anlaşılır metin yazma ve tercüme yapma konusunda gelişmek için yararlandığım ve Aydın Arıtan’ın yazmış olduğu “Holistik İletişim” adlı kitap, okurlarımın hoşuna giden bölümleri onların gözüyle yeniden okuduğum “Hayatı Iskalama Lüksün Yok!” adlı kitabım, benim tercüme etmiş olduğum, Aydın Arıtan’ın düzeltmiş olduğu ve Wes Beavis’e ait olan “Hayatınızı Yenileyin” adlı kitap. Bu kitabı asıl tercümemle karşılaştırıp, kendi tercümemdeki eksiklikleri veya daha iyi olması gereken yerleri tespit ediyorum. Ayrıca Fransızca çalıştığım kitaplar vs gibi kaynaklar da şu anda arkadaşlık ettiğim kitaplar arasında.

Bu okuma işi hiç bitmeyecek. Ne yapayım seviyorum okumayı!

Ve çok da yararlı!

-----------------------

SAVAŞ ŞENEL KİTAPLARI

AZ ACILI VE KALICI İNGİLİZCE-YABANCI DİL ÖĞRENMEK İÇİN PÜF NOKTALARI
Kitabın Tanıtım Yazısı
Kitabın Facebook sayfası
Kitabı buradan satın alabilirsiniz: Kitapyurdu.com

(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)

ÇAY SAATİ İÇİN HAFİF YAZILAR


(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)




(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)
-------------------

1 yorum: