21 Mayıs 2009 Perşembe

Neden Futbol maçlarını seyredemiyorum-futbolla ilgilenemiyorum?

Bir gün vapurda, güvertedeydim ve kulaklıklarımı takmış, İngilizce bir roman dinliyordum. Önümdeki sırada oturmakta olan bir genç: “Kaç-kaç ağabey?” diye sordu. “Maç kaç kaç?” bile demedi. Ben de şaşkın ve mahcup bir şekilde gülümseyip: “Bilmiyorum yahu! Ben maçı dinlemiyorum ki?” demiştim. Ben, o gün maç olduğundan veya kimler arasında oynandığından bile haberdar değildim. O “kaç kaç?” deyince, böyle bir sorunun ancak bir maçla ilgili olabileceğinden yola çıkıp, o akşam önemli bir karşılaşma olduğunu anladım. Sanki maçtan haberim varmış, ama dinlemiyormuşum gibi cevap vermemin sebebi buydu.
Yaklaşık 10 yıl önce bir telefon almıştım, arayan Fenerbahçe’de oynayan ve İngilizce öğrenmek isteyen ünlü bir futbolcuydu (tabîi ben bunu sonradan öğrendim) Ben bu kibar insanı hatırlamadım; daha doğrusu tanımadım bile! “Kusura bakmayın, futbolla ilgisiz olduğum için sizi tanıyamadım” diye özür dilemek zorunda kalmıştım!
Futbolla ilgili yaşadıklarım üzerine, kendimle ilgili kısa bir muhasebe yaptım. Futbol, Amerika’nın kontrolü dışında büyüyen tek sektördür ve yanılmıyorsam yılda 400 milyar dolarlık bir ciroya sahip bulunmaktadır. Buna rağmen, takım oyunu olması dışında ilgimi çeken bir yanı yoktur. Çünkü futbolla aramda duygusal bir bağ yoktur; daha doğrusu bir duygusal bağ var, ama bu duygusal bağ sevgiye ve ilgiye dayanan bir bağ değildir. Sanıyorum sebebi şu:

Ben bir ortaokul öğrencisiyken, televizyonda önemli bir maç vardı. Ben o dönem futbol maçları seyrediyordum, ama o gün nedense o karşılaşmayla ilgilenmemiştim. Benim maçı seyretmediğimi gören ortanca dayım hiç unutamadığım bir merak ve ciddiyetle: “Sen neden maçı seyretmiyorsun, erkek değil misin?” deyince ben büyük bir kızgınlığa kapıldım. Bu öfkemin sebepleri şunlardı: Birincisi erkek olmakla maç seyretmek arasında, bana göre, hayatî bir ilişki yoktu. İkincisi bir çocukla böyle konuşulmazdı! Her nasılsa bu iki hatayı görebilecek olgunluktaydım ve çok kızmıştım!

O günden sonra ne futbolla ne de futbol maçlarıyla ilgilendiğimi hatırlıyorum. Bu durum beni, sıklıkla mahcup ediyor, çünkü bu konuda gerçekten ilgisiz ve de bilgisizim!
Futbol maçları seyretmemek bana çok zaman kazandırdı! Daha net bir şekilde söylersem, bu zaman tasarrufu haftada 5-6 saati buluyor! Ben de bu zamanı derslere, seminerlere, tercümelere, okumalara ve yazmaya ayırıyorum. Bakalım futbolla ne zaman ilgilenmeye başlayacağım!

-----------------------

SAVAŞ ŞENEL KİTAPLARI

AZ ACILI VE KALICI İNGİLİZCE-YABANCI DİL ÖĞRENMEK İÇİN PÜF NOKTALARI
Kitabın Tanıtım Yazısı
Kitabın Facebook sayfası
Kitabı buradan satın alabilirsiniz: Kitapyurdu.com

(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)

ÇAY SAATİ İÇİN HAFİF YAZILAR


(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)




(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)
-------------------

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder