12 Ocak 2010 Salı

Şiir: Kitap ve Gece/ Kısa Notlar



Ankara'dan bir anım: Komik bir trajedi!

KPDS dil sınavına girmek için, doğduğum kent olan Başkent Ankara'ya gitmiştim. Sınava girip, akrabalarımı ziyaret ettikten sonra beni, İstanbul'a götürecek olan otobüse binmek üzere, otogara doğru yola çıktım. Yolcusu olduğum dolmuşta radyo açıktı ve bir ara radyoda bana komik gelen bir şey okunmaya başladı. dinlemekte olduğum programda, sunucunun, "şiir" okur gibi yapıp komik şeyler okuduğunu düşünüyordum. Bir ara: "bu ne ya, amma komik!" dedim! Ben bunu söyleyince, arkamda oturmakta olan genç bir bayan: "Bunun neresi komik! ----- ----- şiir okuyor, gayet güzel!" deyince, ben kendime geldim. Meğerse dinlediğim şey, komedi değil, trajediymiş! Meğerse, benim ancak "şiirimsi" diyebileceğim o şeyi, gayet ciddî bir eser olarak okuyorlarmış!
Radikal tavırlar-çözümsüz insanlar
Üsküdar'da bir kahvehanenin arkasında yer alan açık kısımda bir arkadaşıma rastladım ve ben de masasına oturdum. Arkadaşımın yanında birisi daha vardı ve oldukça ateşli bir şekilde konuşuyordu! Onu bir süre dinledim. Memleket sorunlarına dair uzun, ateşli konuşmalar ve bence herhangi bir çözüm veya çözüm arayışı ifade etmeyen bir tavır. Aynı şeyleri dinlemekten sıkılmış birisi olarak, ona şu soruyu sordum: "Ülke sorunlarıyla ilgili olarak sizi oldukça dertli görüyorum. Gelelim çözümlere: Sizinle şehirlerarası bir yolculukta; otobüste karşılaşmış ve sizi dinleyip-etkilenmiş olan bir köy öğretmeni olduğumu varsayın. Benim ertesi gün okulda bir kitaplık kuracağımı ve sizden hayalinizdeki dünyayı inşa etmemizde yardımcı olabileceğine inandığınız 30 kitabın adlarını bana vermenizi rica ettiğimi düşünün. Bana hangi kitapları önerirdiniz?"
Genç arkadaş benim bu sorum üzerine duraksadı ve şöyle dedi: "Bu konuda hiç düşünmedim. Yani aklıma 30 adet kitap gelmiyor" dedi. Bunun üzerine ben: "Peki 20 adet olsun" dedim. Arkadaşımız böyle bir kitap listesi veremeyeceğini söyledi. Ve ardından bombayı patlattı: "Size bir liste versem ne olacak? Ne işe yarar?" Ben de şöyle dedim: Bak arkadaşım, sen üzerine düşeni yap, gerisi Allah'a kalmış. Az önce güzel güzel dert yanıyordun, şimdi sana ilaç soruyorum, dükkan birden kapanıverdi. Madem bu kadar dertlisin, hiç mi derman aramadın, "birisi bana derman sorarsa ne derim?" demedin?
Bu sorudan sonra arkadaşımız dert yanmayı bıraktı da, kafamız rahat bir şekilde çaylarımızı yudumladık!
-----------------------

SAVAŞ ŞENEL KİTAPLARI

AZ ACILI VE KALICI İNGİLİZCE-YABANCI DİL ÖĞRENMEK İÇİN PÜF NOKTALARI
Kitabın Tanıtım Yazısı
Kitabın Facebook sayfası
Kitabı buradan satın alabilirsiniz: Kitapyurdu.com

(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)

ÇAY SAATİ İÇİN HAFİF YAZILAR


(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)




(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)
-------------------

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder