27 Mart 2016 Pazar

SOSYAL MEDYADA NOTLARIMDAN SEÇMELER... 0003





Seviyesiz veya ahlaksız düzeyde protesto iletileri paylaşanları onlara haber vermeksizin listemden çıkarıyorum. Bunlar, muhataplarının yüzdüğü pis havuza başka köşesinden giriyorlar. Pis havuza neresinden girersen gir, aynı yerdesin. Kimi protesto ettikleri hiç önemli değil.

Bir zamanlar radyo programları yapardım. Kimi dinleyenler, yayın dışında radyoyu ararlar ve bana küfrederlerdi. Ama öyle böyle değil, sağlam küfrederlerdi. Ben ise "söyleyecekleriniz bittiyse telefonu kapatayım, yoksa devam edin" derdim. Bunun üzerine şaşırır, telefonu kapatırlardı. Muhatabımın benim tepkilerim üzerindeki etkisi bir yere kadar olur. Ondan fazlası, ona değil, kendi kimliğime - geçmişime isyandır.


Çinli vatandaşa Çince konuşmak zor gelmez. Onun dili o, çocukluğundan beri onu öğrenmiş. Teşbihte hata olmasın, kimilerine de kavga etmek zor gelmez. "Niye masaya oturup insan gibi konuşmaz? Daha kolay değil mi?" diye sorarsın. Hayır, daha kolay değil, çünkü onun iletişim dili kavga, onu öğrenmiş, yıllardır kullanmış.


Bir gün bir kahve sahibine "abi niye bütün gün burdasın? Dükkânın, kirada evlerin var. Burası Üsküdar, güzel yer. Al yengeyi sahile git. Elemanların var, dükkâna bakarlar" Bana dedi ki "hocam, ben tombalacılıktan buralara geldim. gezmeyi-tozmayı bilmem. ayrılamam köşemden."


Uzaklardan gelen yabancı misafirlerimiz var. Onları evimizde Türk mutfağı marifetiyle esir alıp, Türkiye lehine lobi faaliyetleri yapacağız. Bir insanın, bir ailenin etkisini, emeğini küçümsemeyin. "Kelebek Etkisi" diye bir şey varken, yani. Yabancı dil öğrenin... diyorum. Ben kime diyorum? smile ifade simgesi Görüşmek üzere.

------------------

SAVAŞ ŞENEL KİTAPLARI

AZ ACILI VE KALICI İNGİLİZCE-YABANCI DİL ÖĞRENMEK İÇİN PÜF NOKTALARI
Kitabın Tanıtım Videosu
Kitabın Tanıtım Yazısı
Kitabın Facebook sayfası
Kitabı buradan satın alabilirsiniz: Kitapyurdu.com

(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)

ÇAY SAATİ İÇİN HAFİF YAZILAR


(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)




(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)
-------------------


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder