12 Mart 2016 Cumartesi

Fotoğraftaki benim, İnsanım, cansız bir nesne değilim... Bilginize... Sağlıkçılar okusunlar lütfen



Bir lise öğrencisiyken, göz muayenesi için doktora gitmiştim. Doktorum 45-50 yaşlarında ağır başlı, ciddî bir duruşa sahip ve güzel bir bayandı. Kendisine karşı ister-istemez mesafeli ve saygılı davranmayı ilham eden bir tavrı vardı. Fakat muayene sırasında gayet nazik ve ilgili bir tavırla sorular soruyor, bana bilgi veriyordu. Bir lise öğrencisi olarak insan olduğumu hissetmiştim. 

Uzun yıllar sonra, bu sefer diş muayenesi için Yusuf Sert Beye gittim. Kendisiyle yazılarım dolayısıyla tanışmıştım. Yusuf Bey de yine muayene ve tedavi sırasında açıklamalarda bulunuyor ve gerildiğim zamanlarda ise ara veriyor, beni rahatlatıyordu. Çünkü diş tedavisi herkes için farklı ve rahatsız edici bir süreçtir. Yusuf Sert Bey de bunun farkındaydı ve göz ardı etmiyordu. 

Fakat daha başka tecrübelerim de olmuştur. Yine lise öğrencisiyken bir grup genç doktor yine gözlerimle ilgili olarak beni muayene etmişti. Bir insanın kendisini cansız bir nesne gibi hissetmesi için ideal bir süreçti. Hiç kimse benimle konuşmadı. Bir grup genç doktor sanki ilginç bir nesneyi inceliyorlardı. Ben onlar için insan değil, ilginç bir vakaydım!

Geçen sene, dişimi çektirmem gerekti. Diş çekimi sırasında, canım çok yandığı için "doktor hanım, yeterince uyuşturucu almamış olabilir miyim?" diye nezaketle sordum. Bunun üzerine doktor hanımın "biraz tahammül edin, siz nasıl erkeksiniz yahu?" deyişini de burada not etmeliyim. Ben elbette böyle bir cümleye cevap vermedim. O da sanırım, benim sabırlı olacağımı tahmin ettiği için o türden bir cümleyi sarf etme cesaretini göstermişti. 

En son anım ise, diş temizletmekle ilgili. Bütün süreç, doktorun bana "ağzınızı açın" demesi ve işini çabuk bitirmek için, gerginliğimi ve zaman zaman duyduğum acılardan dolayı kasılmalarımı göz ardı etmesi olarak özetlenebilir. Ayrıca ağzımı çalkalamak için ara verilmediği için, "bayağı bir şeyi de yuttum" diyebilirim. Tedavi sonunda doktor bana randevu vermek istediğinde, "sizinle olmaz doktor bey, başka bir doktorumuzdan randevu alırım ben" dedim ve odadan çıktım. 

Doktorların sıkıntılı ve yorucu bir hayatları olduğunu tahmin ediyorum. Biz öğretmenler de zor bir hayat süreriz. Fakat insan insandır, cansız bir nesne değildir. 

-------------------------

SAVAŞ ŞENEL KİTAPLARI

AZ ACILI VE KALICI İNGİLİZCE-YABANCI DİL ÖĞRENMEK İÇİN PÜF NOKTALARI

Kitabın Tanıtım Yazısı
Kitabın Facebook sayfası
Kitabı buradan satın alabilirsiniz: Kitapyurdu.com



(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)

ÇAY SAATİ İÇİN HAFİF YAZILAR


(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)





(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)

-------------------

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder