27 Mart 2016 Pazar

SOSYAL MEDYA NOTLARIMDAN 0005

Geçen gün bir garibandan kâğıt mendil alıp, ona fazladan para verecektim. Fotoğrafımızı çekecek birisini bulamayınca, vazgeçtim. Devir imaj devri hacı.

Son günlerde dinlediğim seminerler, dünyadaki sorunların Doğu-Batı düşmanlığına dayanan söylemlerle çözülemeyeceklerini, bunları çözmenin çok ciddî, incelikli planlamalar, stratejiler, çokça sabır, emek ve dua gerektirdiğini bana yeniden gösterdi.

Az önce ofise gelirken, iki kere midem kasıldı. Hastahaneye gitmeyi düşündüm. Teskin edici bir ilaç almak da istemiyorum. Olup-bitenlere ilgisiz kalmaya, fikrimi dağıtmaya ve kendimi toparlamaya çalışıyorum, ama ruhumun, aklımın içerden tekmelediği bedenim isyan ediyor.

"Her yerde sıra sıra bombalar patlıyordu, biz aldırmıyorduk. Ta ki sıra bize gelene kadar." Bir Suriyeli

"Her yerde sıra sıra bombalar patlıyordu, biz selfie çekiyorduk. Ta ki sıra bize gelene kadar." Bir Türkiyeli


Herhangi bir terörist saldırı sırasında vefat edenlere "bizden değiller, gitsinler" diye sevinenler, bulunduklarını iddia ettikleri tarafın hastalıklı yüz karalarıdır. Hangi dinden, ideolojiden veya fikriyattan olduklarını iddia ettikleri önemli değildir. Bunlar farklı çevrelerden olsalar da, benzer sorunlara sahip rahatsız insanlardır. Hastalıklı bir zihinleri ve düşünce yapıları ve akaidleri vardır. Bu zavallılar, terörün hiç kimseye hizmet etmediğini ve veya herhangi bir hayır getirmediğini bilemiyorlar. Allah bu insan müsveddelerini ıslah etsin: Amin.

"Spy Game" adlı filmi 4. defa seyrediyorum. Böyle bir filmde, 5 saniye sokakta geçen adamı canlandırsam, ömür boyu övünürdüm. Çünkü: Eski kuşaktan efsane bir oyuncu ile yeni kuşaktan efsane bir oyuncu aynı filmde. 2. Film, bir ustanın çırağı için ne yapabileceğini anlatıyor. 3. Film, gerçekten seven bir erkeğin sevdiği kadın için ne yapabileceğini anlatıyor. Müzik, senaryo, oyunculuk... Bunlar ayrı bir derinlikte.

"Hiç bir menfaat gözetmeksizin yaşama" kültürü yanlış anlaşılıyor. Bir kere bunun nasihatini yapanların harbi fedakâr olmaları lazım. Fedakâr iseler, samimîdirler. Öyle değillerse, bu söylemin ardında manipülasyon var demektir. Birileri habire zengin olur, yükselir, diğerleri de sürünür.
------------------

SAVAŞ ŞENEL KİTAPLARI

AZ ACILI VE KALICI İNGİLİZCE-YABANCI DİL ÖĞRENMEK İÇİN PÜF NOKTALARI
Kitabın Tanıtım Videosu
Kitabın Tanıtım Yazısı
Kitabın Facebook sayfası
Kitabı buradan satın alabilirsiniz: Kitapyurdu.com

(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)

ÇAY SAATİ İÇİN HAFİF YAZILAR


(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)




(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)
-------------------

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder