20 Haziran 2009 Cumartesi

Âşık Olmak mı, Yoksa Müşfik Olmak mı Daha Zor?


Uzun zamandır “âşk” ve “şefkat” üzerine yazmak istiyordum. Derken bugün “ertelediğim yeter deyip” yazmaya başladım.

“Aşk” kıskançtır; yapısı doğası budur; öyle de olmalıdır. Âşıksanız, sevdiğiniz kişinin başkasının yanındayken tebessüm etmesi bile size acı verir. Sevgi bahsinde bir kişiye âşık olmalısınız ve mümkünse yanınızdaki birisi olmalı. Ben bu acı deneyimi yaşamamak için, önce söz konusu kişiyi buldum, sonra da ona âşık oldum diyebilirim!

-->Çünkü tersi bir durumu daha önce yaşamıştım ve yeniden kaldıramazdım! Bu arada, birisiyle sadece aşık olduğunuz için evlenmeyin; kişide ve ilişkide diğer bazı vasıfları da arayın!

Şefkat ise, sevecen ve dolayısıyla paylaşımcıdır. Müşfikseniz, kıskanmazsınız; şefkat duyup sevdiğiniz kişiler nerde ve kiminle mutlu olurlarsa-olsunlar, siz de mutlu olursunuz. Bu müşfik olmanın en güzel yanıdır. Bazen, şefkat duygusunun aşka özendiği de olur. Sonu yoksa, buna izin vermeyin derim. Bu konuda dikkatli olmanızı öneririm. Âşık olduğunuz ve yanınızda olan kişiye karşı aynı zamanda müşfik de olmalısınız. Ama müşfik olduğunuz herkese âşık olmanız gerekmiyor ve zaten mümkün de değildir.

Şefkat duygusunun aşktan bir farkı da şudur: İnsan belli bir zamanda, bence, sadece bir kişiye âşık olur; aynı zamanda iki kişiye birden de âşık olduğunu düşünüyorsa, bence bu duygulardan sadece birisi aşk, diğeriyse yoğun bir sevgidir. Yoğun sevginiz yanınızdaki kişiden, aşk sandığınız şeyse başka birisinden yanaymış gibi duruyorsa, siz emek vermiş olduğunuz sevginize odaklanıp, onu yeniden aşka dönüştürün derim.

Âşık olmanın müşfik olmaktan diğer bir farkı da şudur: Âşık kişi, âşık olduğu kişinin kendi yanında ve mutlu olduğunu görünce bütün dertleri –sanki- biter; dünyaya karşı kapanabilir. Ama müşfikseniz, aynı anda çok fazla sayıda kişiye karşı müşfik olabildiğiniz, yani şefkat duygusuyla bağlı olduğunuz için derdiniz bitmez. Çünkü şefkatle bağlı olduğunuz kişilerden birisi hayatın içinde neşeliyken, illa ki bir diğeri üzgündür. Yani müşfik birisi için her zaman üzülecek bir şey vardır.

Bir yandan da salt aşk, gelişimi öldürebilir. Tarihe geçebilirsiniz, ama sınıfı geçemeyebilirsiniz! Aşkınız yanınızdaysa, zaten her şey size mükemmel gelir; bu duygu sizi aldatabilir ve gelişimize engel olabilir. Ama insanlara karşı şefkat duyuyorsanız, onlara yardımcı olmak için onların ve kendinizin gelişimini önemser hâle gelirsiniz.

Sonuç olarak aşk da şefkat de, hayat için gereklidir ve birisi diğerinden kötü değildir. Ama ben şefkati daha doğurgan ve paylaşımcı buluyorum ve öyledir de.

Buradan yola çıkarak, kendisine bunca öğrenci, okur, dost, arkadaş ve güzel aile hediye edilmiş birisi hangi meşrebe yakışır? Aşk meşrebine dâhil olup acı ve kıskançlıkla mı yaşasın? Yoksa şefkat meşrebine dâhil olup, sevinçlerini ve hüzünlerini kalabalık mı yaşasın?

Biliyorum duygulu yazılar yazıp, aşktan dem vurmak beni daha meşhur ve bilinir
yapardı! Ama şöhret bana gelecekse, beni kendi yolumda bulsun istiyorum.

Herhangi bir şekilde şöhret olanların hayatı, kendi istedikleri gibi değil, onların dışında ve herhangi bir şekilde sürüyor!

Sayın okuyucu, ben şefkat meşrebindenim! Sana karşı hep şefkat duyacağım. Bu duygumun aşka dönüşmesine de izin vermeyeceğim.

Tamam, hüzünlerin benim de hüzünlerim olacaklar, ama sevinçlerin de benim sevinçlerim olacaklar.

Yakışır mı bana başkalarının sevinçlerini kıskanmak?
-----------------------

SAVAŞ ŞENEL KİTAPLARI

AZ ACILI VE KALICI İNGİLİZCE-YABANCI DİL ÖĞRENMEK İÇİN PÜF NOKTALARI
Kitabın Tanıtım Yazısı
Kitabın Facebook sayfası
Kitabı buradan satın alabilirsiniz: Kitapyurdu.com

(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)

ÇAY SAATİ İÇİN HAFİF YAZILAR


(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)




(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)
-------------------

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder