3 Eylül 2013 Salı

Hediye ettiğim bazı kitapların akıbetleri



Bu akşam üzere eve dönerken, apartmanımızın önünde kağıt toplayan genç bir adam gördüm. Bizdeki gazetelerin onun işine yarayıp-yaramayacağını sormak için ona "merhaba" dedim. Gazeteleri memnuniyetle alabileceğini söyledi ve gülümseyerek elindeki kitapları gösterdi ve: "Abi şunlara bakın yepyeni kitapları çöpe atmışlar. Ben de bunlardan ilgimi çekenleri çantama ayırıyorum, akşamları okuyorum" dedi. Kitapları elime alıp merakla baktığım zaman, bunlardan ikisinin benim tercüme etmiş olduğum kitaplardan olduğunu gördüm! Bana ufak bir iyiliği dokunmuş olan ve kendisi de tercüme ile meşgul olan bir mahalleliye hediye ettiğim kitaplarım çöp kutusunu boylamışlardı! Kitapları delikanlıya geri verdim ve: "Güzel kitaplardır" dedim. 

Aynı şeyi üniversitede okutmanlık yaparken de yaşamıştım. İngilizce soru bankası kitabım çıkınca, diğer hoca arkadaşlarıma hediye etmiştim. Sonrasında bir kaç kitabı öyle yerlerde sürünürken görmüştüm! Hatta bir hocamız aynen yazdığım şekilde "Bana da para versinler, ben de yazarım! Ne var bunda?" demişti! Bir insanın 4500 adet İngilizce soru yazabilmesi için gerekli tek alt yapının para almak şeklinde özetlenmesi, devamında tepki vereceğim nitelikte bir yorum olmadığı için, ona bakıp-gülümsemekle yetinmiştim!

Sonraları, kendisine İngilizce dersleri vermiş olduğum bir avukat hanımdan ben de şu dersi aldım: Bir yazarın kitabını kitapçıdan alacaksınız ve kendisine nezaketle sunup, imzalamasını isteyeceksiniz. Ondan beridir, bir yazardan onun kendi kitabını kediye olarak almanın kıymetini bilen dostlarım dışında, hiç kimseye kendi kitabımı hediye etmiyorum veya herhangi bir kitabımı "bu benim kitabım" deyip kitabımı göstermiyorum!
-------


Bu yazıya eşlik eden melodiler: Aşkın Nur Yengi Şarkılar
----------------------
-------------------------

SAVAŞ ŞENEL KİTAPLARI

AZ ACILI VE KALICI İNGİLİZCE-YABANCI DİL ÖĞRENMEK İÇİN PÜF NOKTALARI
Kitabın Tanıtım Yazısı
Kitabın Facebook sayfası
Kitabı buradan satın alabilirsiniz: Kitapyurdu.com

(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)

ÇAY SAATİ İÇİN HAFİF YAZILAR


(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)




(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)
-------------------

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder