28 Mayıs 2010 Cuma

Kötüyü anlatmak-Kötü şeylerden söz etmek, derdimize derman olur mu?




Kötümser bir tanıdığım vardı. Bir gün Almanya'da onun arabasıyla dolaşırken, sohbetimiz sırasında, bana son derece hastalıklı bir saplantıdan söz etti ve "Savaş Hoca, sen bu tür şeyleri bilmezsin; ben hayat adamıyım, bilirim" tarzında bir laf etti. Onu tanıdığım için, bu yorumu son derece ciddî bir şekilde yapmış olduğunu biliyordum. Ben de içimden: "Elime düştün, sana kolay gelsin" diyerek derse başladım. Çünkü sıklıkla beni ona bu tür dersler vermek zorunda bırakırdı.
Ona dedim ki: "Benim bu tür konular hakkında bilgim olmadığı sonucuna nasıl vardın? Cevabı şaka gibiydi: "Biliyorum çünkü bu tür konulardan hiç söz etmiyorsun." Sözünü ettiği konunun hiç var olmamasını ve benim de hiç haberim olmamasını hep dilemişimdir. Ama elbette sözü geçen ve soruna sahip kişiler mevcuttu ve benim de konudan haberim vardı. Ama kendisini hayat adamı sanan bu adamın, sözünü etmediğim konulardan haberim olmadığını sanması ise onun adına tam bir saflıktı!
Sözüme devam ettim: "Ben 37 yaşındayım, 14 yıllık eğitimciyim, 10-15 yıldır internet kullanıyorum ve bir çok konuda araştırma yapıyorum ve sen bana bu tür sorunlardan haberim olmadığını söylüyorsun! Ben mi safım sen mi?"
Bu cevabım üzerine bana bakakaldı. O öylece şaşkın ve suskun bir şekilde arabayı kullanırken, dedim ki: "Batılı tasvir etmek, saf zihinleri idlal eder-Yani kötüyü lüzumsuz yere anlatmak, temiz zihinleri kirletir. Şimdi ben ne diye sana durduk yerde iğrenç-itici hastalıklı saplantıların istatistiklerini anlatayım. Şurada Almanya'nın ortasında, bu güzel havada ve araba sefasında başka konuşulacak şey mi yok?"
Sonra konumuzu değiştrdik ve sohbetimize devam ettik. O da o günlük dersini benden almış oldu!
Elbette kötü veya rahatsız eden şeyler hakkında da konuşurum; sözgelimi bana danışan insanların dertlerini, sorunlarını dinlerim veya sevdiklerimle ilgili olarak, kötü de olsa, iyi de olsa her şeyi net bir şekilde görmek isterim ve kendimi kandırmaktan kaçınırım. Gerekirse açık açık da konuşurum. Ama orada bir gerekçem vardır. Fakat genel kültürümün genişliğini göstermek için, rahatsız edici veya herkesi ilgilendirmeyen şeyleri günün sohbeti konusu da yapmam; zihnime ve kalbime yazık değil mi? Onların temiz şeylerle beslenmesi gerekmez mi?
-----------------------

SAVAŞ ŞENEL KİTAPLARI

AZ ACILI VE KALICI İNGİLİZCE-YABANCI DİL ÖĞRENMEK İÇİN PÜF NOKTALARI
Kitabın Tanıtım Yazısı
Kitabın Facebook sayfası
Kitabı buradan satın alabilirsiniz: Kitapyurdu.com

(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)

ÇAY SAATİ İÇİN HAFİF YAZILAR


(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)




(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)
-------------------

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder