12 Ağustos 2009 Çarşamba

Teoman'ı ve Serdar Ortaç'ı yakından takip ediyorum...



Bir gün televizyon açıktı ve bir videoklip yayına girdi. Başımı kaldırıp: "Bu kim yahu?" dediğimi hatırlıyorum. Videoklipte yer alan şarkı, Teoman'ın seslendirdiği "Gemiler" adlı şarkıydı. Bu şarkı daha önce başkaları tarafından da seslendirilmiş, ama ben bu şarkıyı Teoman'la tanımıştım.Sonra hemen gidip albümü aldım ve sonraki hafta sürekli dinledim. Ondan sonra Teoman'ın peşini bırakmadım ve bütün albümlerini dinledim.

Teoman, ilginç bir sanatçı; Şarkı sözleri, müziği, yorumu çok ilginç. Fakat daha önemlisi hayatla başı dertte. Eğer yazdıkları, yaşadığı-deneyimlediği şeylerse, çok ciddi bir şekilde acı çekiyor diye düşünüyorum...

Önceki albümünlerini dinlediğim gibi son albümünü "İnsanlık Hâllerini" de dinledim. Derslere giderken, yollarda, vapurda vs. sıklıkla dinliyorum. Benim yazılarla veya şiirlerimle dile getirdiğim gibi, o da deneyimlerini-duyumsadıklarını
şarkılarıyla dile getiriyor.

Ama aramızda şöyle bir fark var sanki: Ben yazarken deneyimlerimi, yaşadıklarımı yani beni inciten şeyleri kendimden uzaklaştırıp dışardan bakıyorum. Ama Teoman gittikçe onlara dalıyor ve sanki bu acıyı seviyor...

Serdar Ortaç'ta bu şekilde dikkatimi çeken sanatçılardan. Önce radyo programlarıyla dikkatimi çekti. Çok ilginç bir sesi ve tarzı vardı. Yani çok önceleri takip etmeye ve dinlemeye başlamıştım. Bazı dostlarım bu ilgime şaşırdılar. Ama bir gün o: "Erovizyonu bırakın, Türkçe Olimpiyatlarına bakın; Olağan üstü bir şey bu" deyince ona olan ilgimin haksız olmadığını anladım!

Teoman'ın ve Sertaç Ortaç'ın duyarlıkları ve aslında acıları büyük ve bu açıdan onları yakından takip ediyorum. Bir çokları onlara bakınca birer "şöhret şarhoşu" veya "bohem" bir hayat görebilirler. Ama ben onlarda ilginç birer serüven görüyorum.

Bakalım bu sıkıntı onları nereye götürecek!

Bir yere, iyi bir yere gitmeleri gerekiyor; Yaşadıkları acı ya onları bitirecek ya da dönüştürecek.

Bakalım ne olacak...

-----------------------

SAVAŞ ŞENEL KİTAPLARI

AZ ACILI VE KALICI İNGİLİZCE-YABANCI DİL ÖĞRENMEK İÇİN PÜF NOKTALARI
Kitabın Tanıtım Yazısı
Kitabın Facebook sayfası
Kitabı buradan satın alabilirsiniz: Kitapyurdu.com

(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)

ÇAY SAATİ İÇİN HAFİF YAZILAR


(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)




(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)
-------------------

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder