Ofisimin olduğu handa güzel çaylar ve gayet leziz karışık
tost yapan çaycımızın çay ocağını devralış serencamesi ilginçtir. Babacan, nazik
bir adam olan baba ve üç oğlu efendice ve karınca gibi çalışarak işhanına çay
ve tost servisi yaparlar. Çayları her zaman taze ve yanına tost da sipariş
ettiyseniz, çıtır çıtır, kaliteli malzeme, domates, biber dolu bir şekilde size
ulaşır.
Bu çalışkan ailenin çay ocağını devralış serüvenini
aktarayım sizlere:
Onlardan önce çay ocağını işleten şahıs, biraz geçimsiz olduğundan,
aslında iyi bir potansiyeli olan handaki müşterilerin önemli bir kısmıyla arası
bozulmuştur. Dolayısıyla alçak gönüllülük gösterip, bu kayıp potansiyelin sebeplerini
ve yeniden kazanılabileceğini açıklamak yerine, bir dolap çevirir. Bu arada, bu
kayıp potansiyel konusunda kendi kabahatlerinin farkında olup-olmadığını ve bunun
farkında idiyse, yeniden düzeltilebileceğini fark edip-etmediğini de bilmiyorum elbet.
Dükkânın potansiyel alıcısı ordayken, çay ocağındaki diyafondan sürekli çay siparişleri gelir. Siparişler oldukça
sık ve umut vericidir. Derken bu aile, çay ocağını devralmaya karar verir. Çay ocağını
devraldıklarında bekledikleri kadar sipariş gelmez. Önce hafif bir şaşkınlık
yaşarlar. Sonra biraz araştırma yaparlar ve durumu öğrenirler. Çay ocağının
eski sahibi bir çok müşteriyle arasını bozmuştur.
Peki bu duruma rağmen, onlar çay ocağındaki durumu gözlemlemek için orada bulundukları zamanlarda yağmur gibi gelen çay siparişlerinin açıklaması nedir? Onu da kısa bir sürede anlarlar:
Dükkânını devretmek isteyen tilki esnaf, dükkânı devredeceği
kişiler geldiği zaman, çoluk-çocuğuna talimat verip, iş hanının çeşitli yerlerindeki
diafonlardan çay söyletir. Bodrum katındaki çay ocağında çaylar doldurulur;
sımcıcak çayla dolu kırmızı bardaklar yukarı katlara götürülür ve alıcısı olmayan onca çay, lavabolara dökülür.
Boş bardaklar geri getirilir. Derken çay ocağında müşahadeci durumunda olan
alıcılar, durumdan olumlu anlamda etkilenirler.
Şu anda çay ocağını işletmekte olan ailenin babasına zarar
edip-etmediklerimi sorunca bana güzel bri cevap verdi: “Sayın hocam, adamın
bize yaptığı atraksiyon, aslında o çay ocağının sahip olması gereken
potansiyelden biraz fazlaydı. Fakat beni çay ocağını almaya ikna eden asıl
sebep, benim daha önce bu işi yapmış olmam ve iş hanındaki potansiyeli görmemdi. Sonradan küskün müşterileri tek tek ziyaret edip, dükkânın yeni sahibi olarak durumu düzelttim”
Bu konuyu sizlerle paylaşmamın sebebi, aldatmacada
kullanılan ilginç yöntem ve aslında daha çok, insanın kendi alanı konusunda sahip
olduğu vukufiyetin, aldanmaktan onu nasıl koruyabileceğidir. (İyi niyetin hâkim olmadığı bir toplumda, elbettı olmadığınız bir konuda aldanmak da mümkün. Bu da ayrı bir yazı konusu.)
Uzun süredir zihnimde oynamakta olan bir konuyu daha
sizlerle paylaşmış olmanın keyfi de ayrıca benim kazancım.
------------------
savassenel@gmail.com, savassenel@yahoo.com
Yüz yüze ve Online (Skype , Google Drive) verdiği dersler Eğitimler
Yurtdışı Eğitim Danışmanlığı Hizmetleri
Yüz yüze ve Online (Skype , Google Drive) verdiği dersler Eğitimler
Yurtdışı Eğitim Danışmanlığı Hizmetleri
SAVAŞ ŞENEL KİTAPLARI
AZ ACILI VE KALICI İNGİLİZCE-YABANCI DİL ÖĞRENMEK İÇİN PÜF NOKTALARI
Kitabın Tanıtım Videosu
Kitabın Tanıtım Yazısı
Kitabın Facebook sayfası
Kitabı buradan satın alabilirsiniz: Kitapyurdu.com
(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)
AZ ACILI VE KALICI İNGİLİZCE-YABANCI DİL ÖĞRENMEK İÇİN PÜF NOKTALARI
Kitabın Tanıtım Videosu
Kitabın Tanıtım Yazısı
Kitabın Facebook sayfası
Kitabı buradan satın alabilirsiniz: Kitapyurdu.com
(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)
ÇAY SAATİ İÇİN HAFİF YAZILAR
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder