11 Kasım 2017 Cumartesi

OTOBÜSTE - METRODA OKUMAK KEYİFLİDİR! (KENT YAZILARI - İKİ)


                                         (Marmaray seferlerimden bir görüntü.)

Bir zamanlar otobüslerde, vapurlarda, hatta minibüslerde çok kitap okuyordum. Ciltlenmiş dergiler bile okudum. Hatta otobüste okumakla ilgili güzel bir anım da var. Taksim’e otobüsle gidiyordum. Bir ara şoförün “hadi kardeşim, in artık” dediğini duydum. Zihnim genellikle uzak ihtimalleri öne aldığı için ben şoförün otobüste sorun çıkaran birisine hitap ettiğini düşündüm. Sonra başımı kaldırdığımda Taksim’e gelmiş bulunan otobüsün bomboş kaldığını ve benden başka yolcu kalmamış bulunduğunu gördüm ve apar topar otobüsten indim!

Bir ara kitap okurken başıma ağrı girmeye başlayınca, okumaya ara verip, daha çok dinlemeye bir şeyler dinlemeye başladım. Kasetlerin yaygın olduğu zamanlardan beri dinlerim. Bunun özellikle İngilizce öğrenirken çok yararını görmüştüm. Bu sefer de Türkçe – İngilizce romanlar, konuşmaya dinlemeye başladım.

Daha sonra yeniden toplu taşıma vasıtalarında okumaya başladım. Artık başım da ağrımıyordu. Yakın zamanda ise bir kitap grubuna üye oldum; daha doğrusu sağ olsun bir takipçim beni gruba dahil etti. Programımızda bulunan kitaplarla birlikte benim gözüme kestirdiğim kitapları bitirebilmek için Marmaray ve metroda okumaya başladım ve çok keyifli oluyor. Kimi zaman durağı kaçırma tehlikesi yaşıyorum! Yüzyıllık Yalnızlık (Gabriel Garcia Marquez), Düşmüşler (Salim Ender), Kuyruklu Yıldız Altında Bir İzdivaç (Hüseyin Rahmi Gürpınar), A-Z (Hakan Günday), şimdiye kadar yollarda bitirdiğim kitaplardan bir kaçı.

Sabah ve akşam kısa sürelerde de olsa, kitap okumak, insanı başka bir dünyaya götürüyor. Bir sosyal medya paylaşımımda da söylediğim gibi “metrodasın, ama bir yandan söz gelimi Meksika’dasın!” Sanki sabah ve akşam yirmi-otuz dakika için başka bir dünyaya geçiyorsun!

Sabah – akşam ulaşım vasıtalarında okumaktan söz edince, evde veya başka bir yerde okumayın demiyorum elbet. Fakat yolda okumanın keyifli olduğunu söylemeye çalışıyorum; “eğer gün içinde okuma fırsatı bulamazsanız, hiç değilse, bu sabah-akşam seanslarını kaçırmayın!” diyorum.

Okumaya devam!                          
------------------

SAVAŞ ŞENEL KİTAPLARI

AZ ACILI VE KALICI İNGİLİZCE-YABANCI DİL ÖĞRENMEK İÇİN PÜF NOKTALARI
Kitabın Tanıtım Videosu
Kitabın Tanıtım Yazısı
Kitabın Facebook sayfası
Kitabı buradan satın alabilirsiniz: Kitapyurdu.com

(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)

ÇAY SAATİ İÇİN HAFİF YAZILAR


(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)




(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)
-------------------

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder