20 Mayıs 2017 Cumartesi

SOSYAL MEDYADA YAPMIŞ OLDUĞUM BİLMİŞLİKLERDEN SEÇMELER :)




Ateşin yakıcılığı konusundaki farkındalığınız, ateşe karşı mesafeli olmanızı sağlamıyorsa, işlevsel değildir.

Bir gün bir öğrencim "yaşınız dolayısıyla hayat hakkındaki farkındalığınız, kimi şeylerin cazibesini azaltıyor mu?" diye sordu. Ben de "azaltmıyor, lâkin filmin devamını bildiğin için uzak durabiliyorsun" dedim. (Kendi cevabımdan çok öğrencinin sorduğu sorunun güzelliğinden dolayı iletiyi yazdım.)

Kadınları anlamak yorucu, onlarla ilgili olarak anladıklarını onlara anlatmakta zorlanıyorsun.

Biraz tezgâhtarlığım var ise, onu da, öğrencilerimi, danışanlarımı kendilerindeki kapasitenin varlığını fark etmeleri veya kapasitelerinin farkında olup, tembellik yapıyor iseler, bundan vaz geçmeleri için kullanıyorum.

İnsanlarla çabuk iletişim kurarım. Lâkin şu tezgâhtarlığı da öğreneydim iyiydi. 

Prof. Dr. Aziz Sancar'ın söylemi eksiktir. Gerçek durumu acıklamıyor. "Emperyalist" Amerika'ya gitmeyip Cumhuriyet Türkiye'sinde tırmalamaya devam etseydi, Nobel ödülünü ancak ruyasında görürdü. Bunu hepimiz biliyoruz.

Sınıfta çok az öğrenci olması dışında, hiç bir zaman öğrencinin teneffüs hakkını oya sunmam. Ders arası yapmak isteyen 1 öğrenci bile olsa, derse ara veririm. Piknik yeri seçerken oylama olur; temel insanî haklarda oylama olmaz. Çoğunluk azınlığı ezemez. Hele nispî çoğunluk, geri kalanı hiç ezemez.

Nispi çoğunluğu elde etmek, seni desteklemeyenleri ötekileştirme aracı değil, onların da gönlünü alma fırsatıdır. Çünkü nispî çoğunluk suda yüzen yaprak gibidir. Bir gün burda yarın orda.

Derler ki sigara odasında sigara içmek tiryakiye keyif vermezmiş. Benim de aşk edebiyatının gereğinden fazla yoğun olduğu bir dünyada aşktan söz etmeye hevesim kalmadı. Baydı cidden....
Yazının bütününe ulaşmak için TIKLAYINIZ 

------------------

SAVAŞ ŞENEL KİTAPLARI

AZ ACILI VE KALICI İNGİLİZCE-YABANCI DİL ÖĞRENMEK İÇİN PÜF NOKTALARI
Kitabın Tanıtım Videosu
Kitabın Tanıtım Yazısı
Kitabın Facebook sayfası
Kitabı buradan satın alabilirsiniz: Kitapyurdu.com

(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)

ÇAY SAATİ İÇİN HAFİF YAZILAR


(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)




(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)
-------------------


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder