22 Eylül 2016 Perşembe

KENT ANILARI: CAMİDEKİ ALKOLLÜ VATANDAŞ


Bir gün Kadıköy'de Osmanağa camisine uğramıştım. Çocukluk günlerimin geçtiği Kadıköy'de sevdiğim bir camidir. Bir de baktım ki tam cami girişinde, üstü başı düzgün, ama sarhoş bir adam, ama öyle böyle değil zom olmuş, ayakkabısını çıkarmaya çalışıyor. Belli ki camiye girmeye niyetli. Avludaki cemaat şaşkın. Öğretmenliğin verdiği rahatlıkla, duruma müdahale etmek üzere adamın yanına gittim. "Beyefendi neyiniz var?" dedim. Adamcağız konuşuyor, ama ağız yüz kontrolsüz, ne dediğini anlamıyoruz. Cemaatten birisi de yanımda. Derken o sırada camiye giren birisi adama tekme attı, ama tam tutturamadı. Araya girdim ve adama "sen ne yapıyorsun?" dedim. Bu münasebetsiz adam, bana "camiye alkollü gelmiş, baksana şuna" dedi. Ben de "terbiyesiz herif, adam dua etmeye gelmiş, senin hiç mi günahın, suçun yok, nasıl tekme atarsın?" diye bağırdım. Fakat aklı başında bir dindar olmadığı, sonradan ateşlenenlerden olduğu belliydi. Onu defettikten sonra, alkollü adamı kenara aldık. Dedik: "Ne oldu?" Konuşmalarından zar zor şu cümleleri anladık: "Üzüntülüyüm, namaz kılıp, dua etmeye geldim." Acısından-efkârından içmiş, bakmış acı dinmiyor, duaya sığınmak için gelmiş. Demek ki fena üzüntülü. Konuştuk, ettik, kendince içini döktü. Bir süre sonra polise telefon ettim ve dedim ki: "Kadıköy Osmanağa Cami avlusunda alkollü bir vatandaş var, Bu adamcağızdan bir şikâyetimiz yok. Üzüntülü, darmadağın, alkolü fazla kaçırmış hâlde camiye namaz kılmaya, dua etmeye gelmiş. Tek ricamız evine ulaştırmanız". Derken benim dersim vardı sanırım, alkollü vatandaşı cami cemaatinden delikanlıya emanet edip. Ayrıldım. Sözün özü, bugün başkası, yarın sen, başka gün ben bir kusur işleriz. Yanlış olduğunu düşündüğün bir şey varsa, incitme, konuş, el uzat.
-----------------------

SAVAŞ ŞENEL KİTAPLARI

AZ ACILI VE KALICI İNGİLİZCE-YABANCI DİL ÖĞRENMEK İÇİN PÜF NOKTALARI
Kitabın Tanıtım Videosu
Kitabın Tanıtım Yazısı
Kitabın Facebook sayfası
Kitabı buradan satın alabilirsiniz: Kitapyurdu.com

(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)

ÇAY SAATİ İÇİN HAFİF YAZILAR


(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)




(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)
-------------------

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder